NEWSLETTER

    http://www.podstudovatobchod.sk/

    SAMO je členom

    EuroCommerce logo RUZ logo
    Tlačové správy

    Platenie pípnutím je rýchlejšie

    Zdroj: TV Markíza, Relácia: 19:00 Televízne noviny, Dátum: 21.10.2017

    http://videoarchiv.markiza.sk/video/televizne-noviny/televizne-noviny/73406_televizne-noviny

    Lenka VAVRINČÍKOVÁ, moderátorka
    ——————–
    Státie v radoch pri pokladni sa urýchlilo. Je to vďaka moderným technológiám, ktoré nám umožňujú platiť bezhotovostne a v dnešnej rýchlej dobe už aj bezkontaktne.

    Patrik ŠVAJDA, moderátor
    ——————–
    Podľa Aliancie moderného obchodu, by sme pri pokladni nemali čakať dlhšie ako 5 minút.

    Ľubica JANÍKOVÁ, redaktorka
    ——————–
    Bežné nákupy potravín či drogérie často riešime v časovej tiesni a niekedy nám chýba aj trpezlivosť pri čakaní v rade. V porovnaní s minulosťou je však táto záverečná fáza nákupu o niečo kratšia.

    Katarína FAŠIANGOVÁ, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu
    ——————–
    Platba kartou je najrýchlejší spôsob úhrady a trvá iba 20 sekúnd. Ak využijú zákazníci možnosť bezkontaktnej platby, tak sa tento čas skracuje na 10 sekúnd.

    Ľubica JANÍKOVÁ, redaktorka
    ——————–
    Úspora času je hlavným dôvod, pre ktorý volíme platbu bez zadávania PIN-kódu. Banky taň neúčtujú poplatky a aj vďaka tomu ľudí, ktorí v obchodoch platia bez peňazí pribúda.

    Anna JAMBOROVÁ, hovorkyňa ČSOB
    ——————–
    Napríklad len v minulom roku sme zaznamenali viac ako 20-percentný nárast. Z roka na rok rastie aj záujem o bezkontaktné platby, tie v súčasnosti tvoria asi 40-percent zo všetkých platieb v obchodoch.

    Zuzana ĎUĎÁKOVÁ, hovorkyňa UniCredit Bank
    ——————–
    Všetky karty, ktoré banka vydáva, majú v sebe zabudovanú už aj bezkontaktnú možnosť platenia. Využíva ju väčšina klientov.

    Monika ŽIARANOVÁ, hovorkyňa Tatrabanky
    ——————–
    40-percent klientov urobí mesačne aspoň jednu bezkontaktnú transakciu z celkového počtu transakcií je skoro polovica realizovaná bezkonkatne.

    Ľubica JANÍKOVÁ, redaktorka
    ——————–
    Takto najradšej platíme v potravinách, na benzínkach, v reštauráciách alebo v obchodoch s oblečením. Na Slovensku tento spôsob využívame od roku 2013. Aliancia moderného obchodu, ktorá združuje veľké reťazce zrátala koľko času sme takýmito platbami odvtedy ušetrili.

    Katarína FAŠIANGOVÁ, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu
    ——————–
    Jeden z našich členov eviduje úsporu v čase až 5700 hodín.

    Ľubica JANÍKOVÁ, redaktorka
    ——————–
    Zákazníci si už zvykli platiť aj pri samoobslužných alebo expresných pokladniach. Zo všetkých nakupujúcich tento spôsob platby využíva asi 40-percent z nás. Aliancia hovorí, že ani pri bežných pokladniach, by sme už nemali vystáť jamu, na krátkej čakacej dobe záleží aj samotným obchodom.

    Katarína FAŠIANGOVÁ, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu
    ——————–
    Maximálny priemerný čas čakania pri pokladni, by nemal byť okolo 5 minút ale počítajme s tým, že to tvorí zhruba 2 až 3 zákazníkov.

    Ľubica JANÍKOVÁ, redaktorka
    ——————–
    Ľubica Janíková, televízia markíza.

     

    Foto_markiza_kopia