NEWSLETTER

    http://www.podstudovatobchod.sk/

    SAMO je členom

    EuroCommerce logo RUZ logo
    Tlačové správy

    Potravinová pomoc reťazcov sa takmer zdvojnásobila

    Hodnota darovaných potravín členov Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO), reťazcov Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, dosiahla spolu v roku 2014 výšku 905 832 eur, čo je takmer dvakrát viac ako rok predtým. V roku 2013 to bolo 425 tisíc eur. „Keďže ide o obdobie, kedy ešte nebola potravinová pomoc daňovo zvýhodnená, jej výšku vnímam ako výraz veľkej spoločenskej zodpovednosti našich členov,“ povedala Katarína Fašiangová, predsedníčka SAMO.

    Najčastejšie darovanými potravinami boli položky bežnej dennej spotreby ako sú múka, cestoviny, cukor, strukoviny, ryža alebo olej. Distribúciu potravinovej pomoci zabezpečoval obchod v uvedenom období najčastejšie v spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska, Slovenským Červeným krížom, Slovenskou katolíckou charitou alebo v spolupráci so samosprávami, prostredníctvom sociálnych výdajní.

    Pozitívne ovplyvniť množstvo darovaných potravín v budúcnosti by pomohla zmena pri nakladaní s potravinami s označením minimálnej trvanlivosti. Tieto trvanlivé produkty sa podľa našich zákonov nemôžu po uplynutí doby trvanlivosti ďalej predávať ani darovať a musia ísť na likvidáciu, ktorú platí predajca. Pritom tieto potraviny sú absolútne bezpečné a vhodné pre konzumáciu a v celom rade členských krajín EÚ sa bežne predávajú, či darujú, aby sa predišlo ich likvidácii bez úžitku.

    PP