PR Oscara získalo 11 prác

Dátum: 30. januára 2020

Zdroj: Stratégie  Dátum: 30.01.2020 Autor: PATRÍCIA ŽILKOVÁ

Jubilejný 10. ročník súťaže najlepších PR projektov na Slovensku s názvom PRO KOP pokoril tento rok niekoľko rekordov.
Prihlásených bolo najviac projektov od doteraz najvyššieho počtu prihlasovateľov. Prinášame prehľad top 11 zlatých PR projektov.
Prokop v číslach:
128 projektov 39 prihlasovateľov 12 súťažných kategórií 64 shortlistov 35 ocenených prác 11 zlatých ocenení 14 strieborných ocenení 10 bronzových ocenení
PR Osobnosť roka:
Tereza Molnár šéfka komunikácie a hovorkyňa O2 Slovakia
Najúspešnejšia agentúra ročníka :
SEESAME
Zlaté práce 11 prác
DAŇ Z POTRAVÍN Kategória: Krízová komunikácia Názov projektu: DAŇ Z POTR AVÍN Klient: Slovenská aliancia moderného obchodu Agentúra: 1st CLASS AGENCY v spolupráci s Respect APP Opis: Na jeseň 2018 pripravili poslanci SNS priamo na rokovanie NR SR, bez akejkoľvek odbornej diskusie, návrh na zavedenie špeciálneho odvodu pre obchodné reťazce na Slovensku. Návrh bol diskriminujúci a ohrozoval podnikanie reťazcov. Slovenská aliancia moderného obchodu túto krízovú situáciu vyriešila riadenou intenzívnou komunikáciou zastrešenou claimom: Daň z potravín. Podarilo sa im to a daň zrušili.
Prijateľní.sk Kategória: Community Relations Názov projektu: Prijateľní.sk Klient: OZ Divé maky Agentúra: SKPR STR ATEGI ES v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas Opis: Občianske združenie Divé maky kampaňou Prijateľní.sk upozornilo na údaje z experimentu Inštitútu finančnej politiky o diskriminácii Rómov na trhu práce, podľa ktorého až takmer polovica životopisov uchádzačov s rómskym pôvodom nedostane odpoveď na svoju žiadosť o prácu v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi. Tak Rómom ponúkli absurdné riešenie a odpromovali neexistujúcu službu na webovej stránke Prijatelni.sk, ktorá mala „vybieliť“ Rómom životopisy.
PROJEKT KAMILKA Kategória: Corporate Communications Názov projektu: PROJEKT KAMIL KA Klient: Kofola ČeskoSlovensko Agentúra: Kofola ČeskoSlovensko v spolupráci s 1st CLASS AGENCY Opis: Kofola ČeskoSlovensko prišla s Projektom Kamilka, ktorý zhŕňal komplexný komunikačný mix a zapojil do autentického príbehu nielen zamestnancov, lokálnych ľudí, ale oslovil aj širokú skupinu spotrebiteľov. Kofoláci s pomocou obyvateľov Rajeckej doliny vlastnoručne sadili semienka, pozberali prvú úrodu, a tak sa dostala na pulty limitovaná novinka vyrobená iba z byliniek vypestovaných v Rajeckej doline – Rajec Harmanček.
Checkbot Kategória: Digital and Social Media Názov projektu: Checkbot Klient: Seesame Agentúra: Seesame Opis: Checkbot – prvý facebookový chatbot, ktorý bojuje proti falošným správam.
Časť hoaxov dokáže odhaliť sám, no najmä učí ľudí, aby sami dokázali rozoznať manipulácie. Vie skontrolovať článok, ktorý mu používateľ pošle, cez Messenger dokáže aj varovať, keď sa webom šíri blbosť. Pod vedením ľudského admina vie komentovať posty iných a pozývať tak ľudí do chatu. Podarilo sa mu dosiahnuť skvelé výsledky a všimli si ho aj v zahraničí. Čoskoro ho rozbehnú aj v Litve.
Pohoda BEZ Špeciálna kategória: Event PR Názov projektu: Pohoda BEZ Klient: Slovenská sporiteľňa Agentúra: Zaraguza, v spolupráci s Wavemaker, Promea Communication Opis: SLSP priniesla koncept Pohoda BEZ starostí, ktorý sa rozvíjal naprieč všetkými touchpointmi návštevníka Pohody: výmena pások v pobočkách, bezkontaktné platby, atrakcie v Sporka zóne. #pohodaBEZkešu: Platenie na festivale sa oproti minulému roku otočilo. Kým vlani bol pomer výberov hotovosti z bankomatov a bezhotovostných platieb 66 % vs. 34 %, tento rok to bolo 30 % vs. 70 % v prospech platieb kartou. SLSP tak stala prvýkrát lídrom TOM spontánnej znalosti značiek na festivale.
Pripravte sa na eKasu Kategória: Business to Business PR (B2B)
Názov projektu: Pripravte sa na eKasu Klient: O2 Slovakia Agentúra: Interné oddelenie PR O2 Slovakia Opis: O2 ako jeden z dodávateľov zariadení eKasa stál pred neľahkou úlohou.
Z nováčika na nepoznanom trhu tradičných dodávateľov elektronických pokladníc sa koncom roka stal relevantný hráč s vybudovaním imidžom experta.
Prostredníctvom intenzívnej PR a online kampane podnikateľov učil, že eKasa nemusí byť len strašiakom, ale aj nástrojom na zlepšenie podnikania.
NEKUR FEJKY Kategória: Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs Názov projektu: NEKUR FEJKY Klient: Slovenské združenie pre značkové výrobky Agentúra: Neopublic Opis: Nekur fejky je kampaň, ktorá otvorila dlhodobo tolerovaný problém nelegálneho obchodu s tabakovými výrobkami najmä na východe Slovenska, kde je pašovanie, výroba a fajčenie fejkov najvypuklejšie. Na kampani spolupracovala tabaková sekcia SZZV so štátnou Finančnou správou a Kriminálnym úradom, v ktorej sa vyzdvihli ich zásluhy. Téma zarezonovala naprieč viacerými médiami a splnila žiadané ciele.
#Nebuďpirát Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Názov projektu: #Nebuďpirát Klient: O2 Slovakia Agentúra: Seesame, v spolupráci s Elite Solutions a Zenith Optimedia Opis:
O2 sa v spolupráci s Elite Solutions a agentúrou Zenith Optimedia rozhodol zakročiť proti používaniu mobilu počas šoférovania. Mladých vodičov oslovil kampaňou, do ktorej sa zapojilo 20 top influencerov na čele so Sajfom, ktorého počas streamovania za volantom chytili policajti. To spustilo lavínu reakcií a z používania telefónu za volantom sa stala hlavná téma sociálnych médií aj bulváru. Kampaň zasiahla až 60 % mladých vodičov a viedla k medziročnému poklesu používania mobilu za volantom.
DRESS RELEASE Kategória: Internal Communication Názov projektu: DR ESS RELEASE Klient: Poštová banka Agentúra: Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Poštovou bankou Opis:
Poštová banka sa rozhodla zrušiť dress code na ústredí banky. Novinku sa rozhodla odkomunikovať nielen interne, ale aj externe a médiám. Pre internú komunikáciu zvolili video s generálnym riaditeľom a pre externú nový mediálny nosič – košeľu, ktorú poslali vybraným novinárom ako DRESS RELEASE.
Na nej bol vytlačený opis novinky, ktorý vlastne demonštroval zámer zmeny, ktorú sa banka rozhodla zaviesť.
#Oc iPrePlac Špeciálna kategória: Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie Názov projektu: #OciPrePlac Klient: Not in our town, Post Bellum Agentúra: Oliver agency v spolupráci s Getlike Opis:
Organizácie proti extrémizmu potrebovali poukázať na narastajúci problém podpory extrémizmu takým spôsobom, aby sa odkaz dostal aj k ľuďom, ktorí to ako problém nevnímajú. Hlavnou hrdinkou sa stala socha, ktorú postavili v obci Ostrý Grúň, v minulosti vypálenej a vyvraždenej nacistickými jednotkami Edelweiss. Socha tak na mieste tragédie opäť pripomenula fakt, na ktorý by sa nemalo zabúdať.
METRO ZERO WASTE Kategória: Business to Business PR (B2B)
Názov projektu: METRO ZERO WASTE Klient: METRO Cash and Carry Agentúra: AMI COMMUNI CATION S SLO VAKIA Opis:
METRO napreduje v aktivitách v oblasti Zero Waste a k eko prístupu chce inšpirovať čoraz viac zákazníkov – koncových obchodníkov a HoReCa segment.
Aktivačnou výzvou kampane bolo vyhlásenie Memoranda o Zero Waste prístupe v decembri 2018, sprevádzané vydaním knihy s know-how. V roku 2019
nasledovala Zero Waste účasť na 3 veľkých eventoch, aktívna komunikácia a spolupráca s odbornými tretími stranami.
Strieborné práce
Kategória: Corporate Communications Názov projektu: ESET Science Award Klient: ESET a Nadácia ESET Agentúra: Seesame Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Názov projektu: Sloboda je v tebe Klient: Slovenská sporiteľňa Agentúra: Zaraguza v spolupráci s Wavemaker Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Názov projektu: IKEA – Spánková revolúcia Klient: IKEA Bratislava Agentúra: Seesame Kategória: Community Relations Názov projektu: Hrášková polievka Klient: Lidl Slovenská republika Agentúra: Lidl Slovenská republika v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett Kategória: Community Relations Názov projektu: Zimička už prišla Klient: OZ Vagus Agentúra: Seesame Kategória: Internal Communication Názov projektu: Interné vlogy CEO Slovenskej sporiteľne Petra Krutila Klient: Slovenská sporiteľňa Agentúra: Crossline Kategória: Krízová komunikácia Názov projektu: Výpadok mobilnej siete 10. 5. 2019
Klient: Slovak Telekom Agentúra: Slovak Telekom v spolupráci s casual Kategória: Digital and Social Media Názov projektu: Hokejový chlieb Klient: Lidl Slovenská republika Agentúra: Lidl Slovenská republika v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett Kategória: Digital and Social Media Názov projektu: Hyundai so ženami, proti predsudkom Klient: Hyundai Agentúra: THIS IS LOCCO Špeciálna kategória: Best media placement Názov projektu: SME Moderní Klient: Slovenská sporiteľňa Agentúra: WAVEMAKER v spolupráci s SME Creative Špeciálna kategória: Best media placement Názov projektu: #SmeSpecial -Slováci na Svetových hrách v Abú Zabí Klient: Špeciálne olympiády Slovensko Agentúra: SKPR STRATEGIES Špeciálna kategória: Regional Community Relations Názov projektu: NA VÝCHODE NIČ NOVÉHO?
KAMPAŇ NEKUR FEJKY Klient: Slovenské združenie pre značkové výrobky Agentúra: Neopublic Špeciálna kategória: Event PR Názov projektu: Druhý život pneumatík – bludisko Klient: Continental Barum Agentúra: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA Špeciálna kategória: Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie Názov projektu: Adoptuj si posteľ Klient: Depaul Slovensko Agentúra: Elite Solutions
Bronzové práce
Kategória: Business to Business PR (B2B)
Názov projektu: Technology explained:
Watch IT now Klient: Soitron Agentúra: Seesame Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Názov projektu: Ruku hore za toleranciu, Slováci Klient: ABSOLUT-Pernod Ricard Agentúra: PR Clinic v spolupráci s TRIAD Kategória: Business to Consumer PR (B2C)
Názov projektu: Čo nosia baletky, keď sú bez špičiek?
Klient: CCC Slovakia Agentúra: PRime time Kategória: Community Relations Názov projektu: Vráť sa.sk Klient: LEAF Agentúra: Seesame Kategória: Internal Communication Názov projektu: Zažite, aké je to byť iný na vlastnej koži.
Klient: Slovak Telekom Agentúra: Slovak Telekom v spolupráci s casual, Eduma Kategória: Krízová komunikácia Názov projektu: Benzín E10 neohrozí autá Klient: Združenie pre výrobu a využitie biopalív Agentúra: Dynamic Relations 2000
Kategória: Digital and Social Media Názov projektu: Konečne to počujete aj vy Klient: The Coca-Cola Company Agentúra: Mayer/McCann Erickson Kategória: Digital and Social Media Názov projektu: Chatbot Ako sa máš?
Klient: Liga za duševné zdravie Agentúra: Digital v spolupráci s BBDO Špeciálna kategória: Event PR Názov projektu: S Continentalom na Tour de France Klient: Continental Barum Agentúra: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA Špeciálna kategória: Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie Názov projektu: Nepočujúce dieťa Klient: Nadačný fond Pontis pre Slovak Telekom /Nadácia otvorenej spoločnosti Agentúra: PRime time v spolupráci s Mayer McCann Erickson