NEWSLETTER

    http://www.podstudovatobchod.sk/

    SAMO je členom

    EuroCommerce logo RUZ logo
    Tlačové správy

    Svetový deň mlieka

    Nasýti, dodá živiny a zaženie smäd. To všetko dokáže mlieko. Vďaka bohatému obsahu bielkovín, vitamínov, minerálov a ďalších pre zdravie človeka dôležitých látok je mlieko nezastupiteľnou súčasťou výživy človeka. Preto zajtra, teda tretí májový utorok, mlieko  oslávi už 60-krát svoj svetový deň.

    Bohužiaľ, Slováci významne zaostávajú v spotrebe mlieka a mliečnych výrobkov nielen za vyspelými krajinami, ale aj za odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie. Priemerná spotreba mlieka a mliečnych výrobkov síce v posledných rokoch rastie, v roku 2015 to bolo 169,2 kg* na obyvateľa SR, ale napríklad v Holandsku to bolo v roku 2011 priemerne 349 kg** a vo Fínsku až 396 kg** na obyvateľa.

    „Slovenská aliancia moderného obchodu považuje mlieko a mliečne výrobky za významnú súčasť ideálneho nákupného košíka Slovákov, preto jej členovia majú v ponuke širokú škálu týchto výrobkov. A keďže slovenské mliekarenstvo vie poskytnúť túto potravinu a výrobky z nej vo vysokej kvalite a dostatočnom množstve, niektorí členovia ponúkajú aj pod vlastnými značkami mliečne výrobky práve od slovenských výrobcov,“ hovorí Katarína Fašiangová, predsedníčka SAMO.

    Podpora mliečnych výrobkov, nielen vlastných, ale aj značkových, je jednou z mnohých aktivít obchodných reťazcov na podporu produktov vyrobených na Slovensku. Ak ide o slovenské mlieka, jogurty, syry, pre ľahšiu identifikáciu sú na regáloch obchodov viditeľne označené. Letáky obchodníkov pravidelne obsahujú špeciálnu vložku venovanú slovenským výrobkom a s touto témou pracujú takisto v televíznych kampaniach.

    *Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum, Výskumný ústav ekonomiky poľnohospodárstva a potravinárstva Bratislava, Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, 2. novembra 2016

    ** UniCredit Bank, 18. 1. 2016