NEWSLETTER

http://www.podstudovatobchod.sk/

SAMO je členom

EuroCommerce logo RUZ logo
Tlačové správy

Predseda NR SR znevažuje spoluprácu svojho ministerstva, slovenských výrobcov a obchodníkov

Predseda Národnej rady SR a predseda SNS Andrej Danko svojimi vyjadreniami v relácii „V politike“ znevážil úspešnú spoluprácu Ministerstva pôdohospodárstva a regionálneho rozvoja SR, Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) a jej členov, na podpore slovenských dodávateľov. Pre SAMO je nepochopiteľné, že pred dvomi týždňami na konferencii „Chcem dodávať“ ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná (SNS) ocenila pred zástupcami slovenských dodávateľov spoluprácu s obchodnými reťazcami a poďakovala im za spoločné dvojročné úsilie a predseda NR SR Andrej Danko (SNS) vyhlasuje tým istým reťazcom vojnu. Navyše spôsobom, ktorý je v rozpore s právom EÚ a je diskriminačný. 

Vďaka tejto už 2-ročnej spolupráci deklarovala ministerka Gabriela Matečná (SNS) na konferencii organizovanej ministerstvom pôdohospodárstva 11. júna 2018 významný nárast dodávok slovenských výrobkov a nových 166 slovenských dodávateľov v obchodných reťazcoch. „Ministerka zároveň ocenila pozitívny prístup členov SAMO k podpore slovenských dodávateľov, preto nerozumieme slovám predsedu SNS o selektívnom zdanení obchodníkov, kým sa „nenaučia správať“, hovorí predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu, Katarína Fašiangová.

Členovia SAMO, obchodné reťazce Billa, Kaufland, Lidl, Metro, Terno, Tesco, rozvíjajú aj individuálne projekty na podporu slovenských dodávateľov, čoho dôkazom je medziročný nárast slovenských dodávateľov do obchodných reťazcov o 12 %. Nárast slovenských produktov na pultoch reťazcov vnímajú podľa prieskumu GfK aj slovenskí zákazníci, a to až 47 % z nich. „Obchodné reťazce združené v SAMO predali za posledný rok potraviny vyrobené na Slovensku v hodnote viac ako 1,5 miliardy eur a sú otvorené aj ďalším slovenským dodávateľom. Musia však splniť elementárne požiadavky na dodávaný tovar – bezpečnosť potraviny, jej konzistentnú kvalitu, požadovaný objem, dodávanie na čas a konkurencieschopnú cenu pre spotrebiteľa,“ vysvetľuje Katarína Fašiangová za SAMO.

Obchod patrí k oporám slovenskej ekonomiky a je tiež významným prispievateľom do štátneho rozpočtu.

  • Členovia Slovenskej aliancie moderného obchodu za posledný účtovný rok odviedli do štátneho rozpočtu spolu viac ako 60 miliónov eur na dani z príjmov a dani z majetku a viac ako 350 miliónov eur na dani z pridanej hodnoty.
  • Obchod je tiež veľkým zamestnávateľom, členovia SAMO zamestnávajú na Slovensku takmer 30 tisíc pracovníkov.
  • Členovia Slovenskej aliancie moderného obchodu sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz investovali spolu viac ako 3,3 miliardy eur a to bez úľav v rámci štátnej pomoci.