9 vecí, ktoré sme prestali kupovať v pandémii: Číslo 4 ste určite vyradili aj vy!

Zdroj: pluska.sk, Autor: redakcia

Dátum: 12. mája 2021

Zdroj: pluska.sk

Zdroj: pluska.sk

Pandémia výrazne zmenila spôsob našich nákupov aj obsah košíkov. Zatiaľ čo stúpol záujem o dezinfekciu či toaletný papier, niektoré produkty sme, naopak, úplne vyradili z našich nákupných zoznamov. Pozrite, čo sme v poslednom roku prestali kupovať!

Prechod na prácu z domu, nosenie rúšok aj zatvorené fitká ovplyvnili naše nákupy. Medzi 10 najpredávanejších produktov patrili podľa štatistík Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) v potravinárskych predajniach najmä nebalené pečivo, mäso (hlavne bravčové a kuracie), ovocie (najmä banány a citrusové ovocie) a zelenina (najmä zemiaky, paradajky a dyne), mlieko, maslo, cukor, vajcia, minerálne a stolové vody, tabakové výrobky, ako aj pivo a destiláty.

Čo sme však v pandemickom roku 2020 nakupovať prestali?

Asi najvýraznejšiu zmenu v nákupe výrobkov zaznamenali počas pandémie drogérie. Výrazne narástol predaj toaletného papiera, dezinfekcií rôzneho druhu, mydiel a krémov na ruky, no vďaka prechodu na home office sa výrazne menej nakupovala napríklad dekoratívna kozmetika.

Keďže sme prestali chodiť nie len do práce, ale aj celkovo medzi ľudí, oveľa menej často sme kupovali aj vône či dezodoranty.

Pravdepodobne z dôvodu výrazného obmedzenia návštev a osláv došlo aj k značnému poklesu predaja dezertov a bonboniér.

Obchodníci v roku 2020 zaznamenali obrovský pokles predaja žuvačiek, kde predpokladaným dôvodom bolo nosenie rúšok a respirátorov.

Potešiteľným zaznamenaným javom bol pokles predaja plastových tašiek, ktorý možno pripísať uvedomelejšiemu zákazníckemu správaniu a väčšiemu využívaniu viacnásobne použiteľných ekologických tašiek.

Zrejme v dôsledku dlhotrvajúcich lockdownov a nižšej frekvencie športového a spoločenského vyžitia sme oveľa menej v minulom roku nakupovali aj energy drinky.

Výrazne klesol aj predaj rôznych druhov cereálnych tyčiniek.

Za poklesom predaja rôznych voľnočaových pochutín môže asi najmä zákaz návštev, rodinných osláv či kamarátskych stretávok.

Keďže klesol predaj dekoratívnej kozmetiky, oveľa menej sa nakupovali aj kategórie na to naviazané, napr. výrobky na odličovanie.