Slovenskí zákazníci dopad sankcií EÚ voči Rusku nemohli pocítiť

Dátum: 18. septembra 2014

Defláciu na potravinách spôsobuje dobrá úroda, nie sankcie

V obchodných sieťach združených v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO), BILLA, KAUFLAND, LIDL, METRO a TESCO zákazníci nepociťujú dopad sankcií EÚ voči Rusku. Do dnešného dňa neprišlo k žiadnym zmenám sortimentu, ktoré by boli výsledkom daných politických rozhodnutí. Potvrdili to generálni riaditelia všetkých piatich sietí na včerajšom spoločnom stretnutí.

„Máme informácie od niektorých dodávateľov, s ktorými naši členovia spolupracujú – najmä v oblasti mliečnych a mäsových produktov, že stratili možnosť dodávať do Ruska. Primárny negatívny dosah títo producenti už aj vyčíslili na niekoľko miliónov eur. Ako sme však očakávali, vôbec sa nedostavil efekt umiestňovania prebytkov z členských krajín EÚ na slovenský trh,“ skonštatoval Milan Kisztner, hovorca SAMO. Odkedy sa začala viesť diskusia o dopade sankcií a ozvali sa hlasy najmä z prvovýroby, že ich produkcia bude vytláčaná lacnejšími prebytkami z iných krajín EÚ, ktoré nedokázali predať do Ruska, SAMO upozorňuje na to, že naše členské organizácie majú uzatvorené kontrakty so svojimi dodávateľmi a tieto dohody dodržujeme a budeme dodržiavať. Sú zárukou dodávok tovaru v požadovanej kvalite a cene pre slovenských zákazníkov.

Z tohto dôvodu k dnešnému dňu ani nedošlo k zníženiu objemu slovenských produktov v ponuke obchodov združených v SAMO v porovnaní s obdobím pred zavedením sankcií.

Zároveň je pozitívnou správou pre spotrebiteľov, že dobrá úroda aj na Slovensku tlačí nižšie ceny ovocia a zeleniny, ktoré už niekoľko mesiacov ukazujú značnú defláciu a sú hlavným zdrojom celkového poklesu maloobchodných cien podľa Štatistického úradu SR. Ak teda prvovýrobcovia vnímajú tlak na nižšie ceny, nie je spôsobený sankciami, ale veľmi dobrou úrodou, ktorá prirodzene vedie k nižším cenám.

 

moderny obchod_ilustracne foto